lørdag 21. august 2010

Lørdag og bytur!

Endelig ei helg med Torgeir hjemme, skal si det var på tide! Dagen startet alt for tidlig med at jeg våknet fordi jeg er tet i nesen og hoster som en kolsrammed storrøyker (nesten hvertfall). Lå i senga å leste mens Torgeir porka og sov, men etter noen timer var boka slutt og Torgeir måtte pent stå opp sammen med meg for å spise frokost. Lagde oss ostesmørbrød fordi jeg hadde glemt å ta opp nytt brød og det gamle var tørt som ørkensand.

Etter litt fjasing og avslapping bestemte vi oss for å ta en liten bytur siden vi sjelden er i byen. Været var fint så jeg tok på meg sandalene og trasket ivei. Byturen var koselig den, gikk rundt å så på alt mulig som foregikk i gatene, uten å ha hverken mål eller mening med turen. Deilig å ta slike turer hvor man bare rusler rundt og slapper av. Etter en stund bestemte vi oss for å gå på Søstrene Grene for å kjøpe noen småting. da vi kom ut derifra hadde trønderværet slått totalt om - det regnet! det var som om himmelen hadde åpnet alle mulige sluser, det var som om tilitersbøtter ble tømt ned over oss da vi løp over gate for å komme oss i sikkerhet på BurgerKing. Måtte sitte der og spise lunsj før regnet stilnet såpass at vi kunne løpe bort til bilen igjen uten at klærne skulle henge som våte striesekker rundt kroppene våre. Hærlig, hærlig!

Vel hjemme hadde vi et par IKEA flatpakker som ventet på oss,. Fredag kveld fikk vi plutselig et innfall om at loftsstua kanskje burde begynne å bli ferdig ett år etter vi flytta inn så da bars det ivei for å kjøpe tv-bord og gulteppe. Ble så fint kan jeg si deg (men ikke vise deg ettersom det er vanskelig å ta fine bilder i mørket. Ja, det er mørkt - vi har jo ikke kobla opp taklampa så jeg sitter nå i lyset av to små vegglamper). Endelig går det faktisk an å sitte på loftstua og føle at det er ei stue og ikke bare et oppbevaringsrom for rot! Nice!

I morgen er planen å jobbe litt, men får se hvor mye eg egentlig får gjort! Det er mye som skule vært gjort her hjemme og, så blir sikkert en dag i kosebukse hjemme med vasking, ordning, og jobbing. Makan, nå har jeg blitt gammel!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar