tirsdag 18. mai 2010

Bilder fra den store dagen

Jeg visste det allerede før jeg sto opp på 17. mai. Jeg reiste meg opp og så ut gjennom vinduet på rommet mitt. Jeg hadde rett - det regnet. For å være mer presis så pøsregnet det. Og det blåste som det alltid gjør på den stakkars lille øya slik at det er umulig å bruke paraply! Joho!

Menmen, optimistisk som jeg er satset jeg på at været ville endre seg slik at jeg kunne ut å spise is og kose meg. Det sluttet faktisk å regne før vi kom oss ut for å se på toget, men det ble ikke noe is likevell. Men pølse ble det. Og kake!

Mamma og Torgeir-med-hattehåret før vi skal ut å se på barnetoget som går rett nedenfor huset mitt.

Torgeir og Mona Helen venter på barnetoget i Ottersøy. "Vi kjeder oss, så hvorfor ikke ta bilder av oss selv på en butikktrapp??"

Og her er Torgeir lurt til å bli tatt bilde av igjen. Lurt triks: "Kom så stiller vi oss her slik at bilen også kan være med på bildet!"


Lars Kåre venter på barnetoget på Kolvereid.



Lars Kåre og Ove Petter speider etter tog. Ser dere noe?
Ja, jeg fikk altså med meg alle tre barnetogene. Slitsomt men stas. I Ottersøya hang vi oss faktisk på toget også så vi fikk gått en halv runde. Merkelig hvordan toget ble dobblet da det passerte butikken. Etter løping og råkjøring for å rekke alle togene var det kaffe og kaker hos bestemor og bestefar. Koselig å være på besøk til ekteparet på over 90 år som bor alene hjemme. De var foresten også med for å se på barnetoget på Kolvereid. Nesten hele toget stoppet opp når de passerte bilen bestemor&bestefar satt i fordi det var så mange som skulle vinke og hilse på gamlingene. Bestefar selv satt godt og varmt inne i bilen og viftet som en gal med flagget sitt. Søtingene.
Etter alle togene og god middag hos Mamma&Pappa var det på tide å sette seg i bilen og kjøre hjem til Trondheim igjen. Idag er det lesing til eksamen som står for tur. Jeg trenger det. Bah!

2 kommentarer:

  1. Åååå, så fint det bildet av dere to sammen er! Ja, det ute på butikktrappa -- helt nydelig! :)

    Og det regna jo ikke sååå mye da... Bare litt yr? ;) Høres ut som om dere hadde en travel 17. mai i alle fall, hehe. Godt å være hjemme igjen tenker jeg, til tross for eksamenslesing. Lykke til!!

    SvarSlett
  2. På morgenen regna det nesten sideveis, men kanskje ikke oppe hos dere på fjelltoppen? Ble oppholds til vi gikk ut for å vine til din kjære søster i toget! ;)

    17.mai var travel ja, men fin! Synd vi ikke rakk hallen da..

    Og eksamenslesning ja, jeg trenger det!

    SvarSlett